لینکدین مارکتینگ (LinkedIn Marketing)
اصول مهم در راه اندازی لینکدین مارکتینگ
با پدیدارشدن شبکههای اجتماعی جدید به طور مداوم، لینکدین (LinkedIn) پلتفرمی است که اغلب از آن کمتر استفاده میشود یا به عنوان یک اولویت دوم در نظر گرفته میشود. اما واقعیت این است که لینکدین میتواند برای پیشبرد اهداف کسب و کار شما، بسیار قدرتمند باشد. به ویژه هنگامی که از تمام ویژگیهای پنهان پلتفرم، آگاه باشید.
این راهنما پر از نکات کاربردی استفاده از لینکدین است که میتوانید بلافاصله شروع به اجرای آنها کنید تا به شما کمک کنند چگونه از این شبکه اجتماعی برای ارتقا سطح آگاهی از برند، به اشتراک گذاشتن محتوای بازاریابی و رشد کسب و کار خود استفاده کنید.
بازاریابی لینکدین (LinkedIn Marketing) چیست؟
بازاریابی لینکدین یا لینکدین مارکتنیگ، فرایند استفاده از لینکدین برای ایجاد ارتباطات، فرایند جذب مشتری (Lead Generation)، بهبود آگاهی از برند، تقویت روابط تجاری و مشارکتها، به اشتراک گذاشتن محتوا و هدایت بازدید بیشتر به وبسایت شما است. لینکدین بخشی جدایی ناپذیر در بسیاری از استراتژیهای بازاریابی کسب و کار موفق امروز است. این مسئله به دلیل تأثیرگذاری آن در گسترش شبکههای اجتماعی حرفهای میباشد.
هنگامی که از لینکدین برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده میکنید، به ویژگیهای مفیدی در رابطه با تجزیه و تحلیل، ارتباطات و ایجاد برند دسترسی پیدا میکنید، که بیشک میتوانند در مسیر موفقیت شما نقش به سزائی داشته باشند.
لینکدین یکی از بهترین روشهای بازاریابی
لینکدین به شما امکان میدهد ترافیک وبسایت خود را هدایت کرده، کیفیت محتوای مناسب را شناسایی کنید و تخصص خود را از طریق محتوای منتخب، به اشتراک بگذارید. در نتیجه شبکه خود را رشد دهید. این مهم همچنین یک روش عالی برای به دست آوردن فرصتهای شغلی و جذب استعدادهای جدید به شرکت شما است.
اینها تنها برخی از دلایلی است که ثابت میکند، لینکدین بستری ایدهآل برای بازاریابی کسب و کار شما خواهد بود. برای به دست آوردن مزایای بیشتر، در ادامه به ۲۸ مورد از راهکارهائی میپردازیم که شما را در این مهم، یاری میکنند.
-
URL نمایه عمومی خود را سفارشی کنید.
با شخصیسازی URL نمایه عمومی لینکدین، نمایه خود را حرفهایتر و به اشتراکگذاری آن را راحتتر جلوه دهید. به جای یک URL با شمارههای گیجکننده در انتها، چیزی شبیه به این مثال مناسب به نظر میرسد: https://www.linkedin.com/company/karokasborg.
برای این کار، میتوانید با کلیک روی مشاهده نمایه و سپس روی ویرایش نمایه عمومی و URL کلیک کنید. در اینجا میتوانید URL خود را به هر آنچه میخواهید، تغییر دهید – مانند نام و نام خانوادگی یا نام تجاری – با این فرض که قبلا توسط کاربر دیگری از لینکدین انتخاب نشده باشد.
-
عکس پس زمینه لینکدین را به نمایه خود اضافه کنید.
در سال ۲۰۱۴، لینکدین سرانجام امکان اضافه کردن عکس پسزمینه را ایجاد کرد و شروع به ارائه گزینههای جدید برای کاربران، در افزودن عکس پس زمینه به پروفایلهای شخصی خود، کرد. با اضافه کردن یک عکس پس زمینه از نام تجاری خود، به نمایه لینکدین خود کمی شخصیت دهید. به خاطر داشته باشید، لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفهای است، بنابراین عکس خود را بر این اساس انتخاب کنید.
لینکدین اندازه عکس پس زمینه را در اندازه ۱۵۸۴ x 396 pixels توصیه میکند و باید یک فایل JPG ، PNG یا GIF زیر ۸ مگابایت انتخاب کنید.
-
یک نشان ProFinder به نمایه خود اضافه کنید.
بهتر است شما یک نشان ProFinder به نمایه خود اضافه کنید، که برای شناسایی فریلنسرها در ProFinder لینکدین استفاده میشود. این سرویس فریلنسرها را با مدیران پروژه (که به دنبال کمک هستند) نزدیک میکند. فریلنسرها نیز میتوانند نشان ProFinder را بر روی پروفایل خود نمایش دهند تا مهارت، تخصص و توصیههای خود را در اختیار مشتریهای احتمالی بگذارند.
-
از لینکهای وبلاگ یا وبسایت در نمایه لینکدین خود استفاده کنید.
میتوانید پیوندهایی را به نمونه کارها و شبکههای اجتماعی خود به صفحه لینکدین اضافه کنید. همچنین میتوانید برای افزایش بازدید، پیوندهایی به مطالب و اطلاعات کسب و کار خود اضافه کنید. این ویژگی به شما امکان میدهد تا توجه بیشتری را به مناطق خاصی از صفحه خود جلب کرده تا ترافیک را در مکان دیگری هدایت کنید.
به عنوان مثال، اگر پادکست تولید کردهاید، میتوانید پیوندهای قسمتهای خود را در لینکدین (به عنوان مثال آهنگهای SoundCloud) برای تبلیغ کار خود، به اشتراک بگذارید.
-
موارد مربوط به بهینهسازی موتور جست و جوی خود را بهینهسازی کنید.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) محدود به وبلاگنویسی نیست. همچنین میتوانید با تکیه بر اصول آن، نمایه خود را بهینه کنید تا توسط افرادی که برای یافتن اصطلاحات کلیدی در لینکدین جستجو میکنند، کشف شوید. میتوانید این کلمات کلیدی را به بخشهای مختلف نمایه خود مانند عنوان، خلاصه یا تجربه کاری، اضافه کنید.
-
بخشهایی از نمایه خود را اضافه، حذف و مرتب کنید.
میتوانید بخشهایی از نمایه لینکدین خود را ویرایش و مرتب کنید تا اطلاعات خاصی را از هر طریقی که صلاح میدانید، برجسته کنید. وقتی در حالت ویرایش هستید، کافی است موس را روی پیکان دو طرفه در هر بخش قرار دهید. ماوس شما به یک نماد چهار پیکان تبدیل میشود، در آن زمان میتوانید کلیک کنید، بکشید و به موقعیت دیگری در نمایه خود بروید.
-
از جستجوهای ذخیره شده و هشدارهای جستجو در Recruiter استفاده کنید.
اگر از لینکدین Recruiter استفاده میکنید، میتوانید از Saved Searches برای ذخیره معیارهای جستجوی خود بهره ببرید. اگر از طریق لینکدین فرصتهای شغلی را بازاریابی میکنید، این یک کمک خوب برای پیشبرد کسب و کار شما است.
با استفاده از این ویژگی، میتوانید هر تعداد جستجو که میخواهید، ذخیره کنید و هنگامی که نامزدهای جدید مطابق با اصلاحات و معیارهای فیلتر شما هستند، هشدار (Notification) این قسمت را دریافت میکنید. میتوانید هشدارهای جستجوی روزانه یا هفتگی را از سیستم، در مورد نتایج مربوطه از طریق صفحه اصلی Recruiter دریافت کنید.
-
فرصتهای شغلی را لیست کنید.
وقتی صحبت از فرصتهای شغلی آزاد در کسب و کار شماست، فراموش نکنید که موقعیتهای جدید خود را در صفحه کسب و کار لینکدین اضافه و به بازار عرضه کنید. در اینجا، داوطلبان میتوانند با جستجوی کلمات کلیدی خاص مانند عنوان شغل، صنعت مربوطه، مکان، میزان حقوق، سطح تجربه و موارد دیگر، در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند.
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0